Genel Bilgi
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümü 2008-2009 eğitim-öğretim yılında lisans, 2010-2011 eğitim-öğretim yılında ise yüksek lisans eğitim-öğretimine başlamıştır. 2021 yılında doktora programı açılmıştır. Bölümümüzde eğitim dili Türkçedir.
Makine Mühendisliği Bölümü’nün Lisans Programı, her biri 30 AKTS değerinde 8 yarıyıldan oluşan 4 yıllık bir programdır. Bir AKTS, öğrencinin her yarıyıl için 30 saatlik iş yükünü ifade eder. Bölümümüz 7 Profesör, 2 Doçent, 2 Dr. Öğretim Üyesi ve 5 Araştırma Görevlisinden oluşan genç, dinamik ve yetkin akademik kadroya sahiptir. Bölümümüz; Konstrüksiyon ve İmalat, Enerji, Makine Teorisi ve Dinamiği, Mekanik ve Termodinamik olmak üzere 5 Anabilim Dalından oluşmaktadır.
Bölümümüz öğretim elemanları tarafından ulusal (TÜBİTAK, DPT, BAP vs) ve çeşitli uluslararası bilimsel projeler yürütülmektedir. Ayrıca ülkemizin önde gelen kurum ve kuruluşları ile ortak proje çalışmaları yapılmaktadır.
Düzey-Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) ve Verilen Derece Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ LİSANS DERECESİ verilecektir.
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ lisans programı 240 AKTS kredisinden oluşan 4 yıllık bir programdır. Program, Bologna Süreci’nin “Yükseköğretimde Avrupa Yeterlilikler Üst Çerçevesi (QF-EHEA)”'nde tanımlanan “Birinci Düzey (First Cycle)” ile “Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)” nde tanımlanan "6. Düzey" yeterlilikleri için belirlenmiş olan AKTS kredi koşullarını ve düzey yeterliliklerini; ayni zamanda, “Avrupa Yaşam Boyu Öğrenme Yeterlilikler Çerçevesi (EQF-LLL)” nde tanımlanan "6. Düzey" yeterliliklerini sağlamaktadır.
Makine Mühendisliğinin Eğitim Amaçları
- Çağın gereği olan modern gelişmeleri takip edebilecek, temel alanlar, matematik, mekanik ve termodinamikte sağlam alt yapıya sahip mühendisler yetiştirmek,
- Bilim ve teknolojiye uygun olarak gerekli yazılım ve bilgisayar bilgisine sahip mühendisler yetiştirmek
- Mühendislik eğitimi esnasında öğrencinin farklı kaynaklardan araştırma yaparak eğitim öğretim yapmasını sağlamak,
- Teorik ve deneysel yöntemlerle gerçekleştirilen eğitimin sonucunda öğrencilerin uygulanabilir teknolojileri araştırma ve geliştirme yeteneğini ortaya çıkarmak,
- Yerel ve ülke bazında ulusal bilim ve teknolojinin tanımlanmış hedeflerine uygun yönlendirme yapabilmektir.
- Öğrencilerin tasarım ve uygulama açısından özgün fikirler geliştirme yeteneklerini desteklemektir.
- Ortaya çıkan ilgi alanına yönelik problemlere çözümleme mantığını geliştirmektir.
Kullanılan Eğitim-Öğretim Yöntemlerinden Örnekler
- Ders & Sınıf İçi Etkinlikler
- Saha Çalışması
- Grup Çalışması
- Laboratuvar
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Seminer
- Staj
- Teknik Gezi
- Web Tabanlı Öğrenme
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
- Mesleki Faaliyet
- Sosyal Faaliyet
- Tez Hazırlama
- Alan Çalışması
- Rapor Yazma